Shockwave

Shockwave Therapie

Bij Fysiotherapie Jetten helpen we mensen met chronische pijnklachten zoals hielspoor, verkalking in de schouder, een tennisarm of golfelleboog. Een van de behandelingen die we aanbieden is Shockwave therapie. Hierbij gebruiken we schokgolven om pijnlijke gebieden te behandelen. Deze therapie stimuleert het natuurlijke herstelproces van het lichaam en helpt de pijn te verminderen.

Hoe werkt Shockwave Therapie?

Bij Shockwave therapie gebruiken we een speciaal apparaat om hoogenergetische schokgolven naar het pijnlijke gebied te sturen. Shockwave is een mechanische behandeling gericht op het lichamelijke bewegingsapparaat. Er komt geen elektrische stroom of schok aan te pas. De behandeling kan soms wat gevoelig zijn. Onze ervaren fysiotherapeuten brengen de schokgolven over op de aangedane plek. De golven verplaatsen zich door het lichaam naar de aangedane plek.

De schokgolven worden geabsorbeerd door het aangedane weefsel, waardoor het lichaam reageert. Dit leidt tot de vrijgave van herstelstimulerende stoffen, die zorgen voor een mild ontstekingsreactie en bevordering van weefselherstel en doorbloeding. Deze reacties dragen bij aan een sneller herstel.

shockwave

Shockwave voor verschillende Aandoeningen

Shockwave therapie is vooral geschikt voor problemen met pezen en de overgang van spieren naar pezen. Het kan worden toegepast bij diverse aandoeningen, zoals:

• Chronische schouderklachten
  • Chronische elleboogpijn (tennis- of golferselleboog)
  • Pijn net onder de knieschijf (infrapatellaire tendinopathie)
  • Hielspoor
  • Chronische rug- en nekpijn
  • Achilles tendinopathie
  • Fascitis plantaris
  • Ilio tibiaal frictiesyndroom
  • Verkalking in de schouder
  • Shin splint
  • Spit

Effectieve Resultaten en Wetenschappelijk Onderbouwd

Na gemiddeld vier tot vijf behandelingen met Shockwave therapie kunnen patiënten bij Fysiotherapie Jetten positieve resultaten ervaren. Bewegingen worden gemakkelijker en chronische pijn kan volledig wegblijven. De effectiviteit van Shockwave therapie is wetenschappelijk aangetoond.

Kies voor Fysiotherapie Jetten

Bij Fysiotherapie Jetten maken we gebruik van geavanceerde apparatuur voor Shockwave therapie, zodat we onze cliënten effectief kunnen behandelen. Onze ervaren fysiotherapeuten zijn erop gericht om je pijn te verminderen en jouw herstel te bevorderen. Neem vandaag nog contact met ons op om een afspraak te maken voor een Shockwave therapie behandeling.

Wij bieden shockwave aan op locatie:

• Voerendaal
  • Echt