27 Mei 2019
Deel 2 Lente & Hout element | #3 Hoofdpijn en Migraine

❌ ❗Last van aanhoudende nek-, schouder- en hoofdpijn of migraineklachten ❓❌

Lees hier 👇🏻  hoe problemen met de galblaas hoofdpijn en migraine klachten kunnen veroorzaken!De galblaas helpt bij de vertering van vetten door gal uit te scheiden. Zonder voldoende gal is het moeilijk, zo niet onmogelijk om voedingsstoffen uit het vet te halen, zoals vet oplosbare vitamines.

❌ Hoofdpijn in combinatie met klachten aan je rechterschouder en – nek?👇🏻

Er loopt een zenuw (n. phrenicus) van de galblaas naar de rechterschouder en de nek. Als er problemen met de galblaas zijn, kan dit dus klachten veroorzaken aan de rechterschouder en -nek. Dit kan hoofdpijnklachten veroorzaken en in combinatie met een irritatie van de zenuw zelfs tot migraineklachten leiden. Helaas kunnen deze klachten nooit volledig opgelost worden door alleen maar te kijken naar spieren en gewrichten, aangezien de oorzaak dus komt vanuit de galblaas.

❌ Gevolgen van een ongezond dieet?👇🏻

Bij een ongezond dieet kunnen problemen optreden met de galblaas. De oorzaken van problemen met de galblaas zijn in dat geval: een tekort aan gezonde aminozuren (eiwitten) of het eten van geen dierlijke of verzadigde vetten (vegetarisch dieet of veganistisch dieet). Daarnaast werkt de galblaas slechter als je maagzuur niet zuur genoeg is. Een gezond maagzuur heeft een PH van 1 tot 3 en niet hoger dan dat. Je herkent dit probleem aan het hebben van oprispingen.

❌ Opgeblazen gevoel? Oprispingen? Constipatie?👇🏻

Als er problemen zijn met de galblaas zijn er bijna altijd ook problemen met de spijsvertering. Dit komt door een tekort aan gal. De symptomen die zich dan voordoen zijn: een opgeblazen gevoel  (vaak specifiek onder de rechter ribbenkast), oprispingen en constipatie (een slechte stoelgang). Je kunt door een tekort aan gal een tekort aan vitamine A krijgen. Een tekort kun je herkennen aan: slecht zien in het donker, droge mond, droog haar, droge ogen, een schilferige en droge huid.

Applied Kinesiology👇🏻

Als we te maken hebben met hoofdpijn en migraine klachten onderzoeken we bij Fysiotherapie Jetten naast de spieren en gewrichten dan ook altijd de galblaas. Dit doen we door gebruik te maken van spiertesten middels de Applied Kinesiology.Ook benieuwd of je aanhoudende nek- , schouder- en hoofdpijn of migraineklachten te maken hebben met de galblaas? Of herken je jezelf in de bovengenoemde symptomen? Maak dan nu een afspraak en ga voor een duurzaam resultaat!Dit kan telefonisch 📞045-5620395 of via mail 📩info@fysiotherapie-jetten.nl.Tot kijk in onze praktijk!Team Fysiotherapie Jetten.📣Wilt u op de hoogte blijven van ons nieuws en geen info of tips missen die een bijdrage kunnen leveren aan het optimaliseren van uw gezondheid, 👍like dan onze FB pagina en volg ons❗